Alla inlägg under februari 2014

Av Veronika Nehls - 3 februari 2014 08:39

Jag har en inkomst på ca 10,000 kr i månaden. En hyra på 4700. Till detta tillkommer el och tv avg.


Nu är det så här att jag har varit svårt sjuk sedan sep. 2013. Fick åka akut till sjukhus, blev opererad för en svår inflamation i gallan. Hade även en massa gallstenar.


Av någon anledning så gick det inte så bra. Jag fick svår infektion i magen med 3 sorters aggresiv bakterie plus att gallan läckte. Efter ett tag fick jag även blodförgiftning.


Det jag egentligen vill komma fram till är kostnaden. Först får man betala 300 kr fast man kom in akut med ambulans.

Det kostar 100 kr per dygn och högkostnadsskyddet har dom ju tagit bort.


Två veckor kostar alltså 1400 kr och inte nog med det.

När jag kom hem så blev jag bara sämre. Till akuten bet 300 kr . Jag fick stanna kvar i 4 dag. Där rök 400 kr. Det visade sig att jag fått den aggresiva tarmbakterien så nu blev det nya med.

Dom kostade 925 kr. Skulle ta dom i 10 dag. Dom hjälpte inte. Akuten igen a 300 kr. Provtagning och en lång väntan på besked. Jaha det blev en ny omg med den dyra med.


Jag äter ju en massa med. mot ångest mm där har jag ju också en kostnad.

Det går ju inte ihop så jag har fått ta dyra lån med hög ränta. Vad ska man göra? Man ska ju leva också. Har dåliga tänder, mina glasögon är trasiga. Måste ha ett par nya men pengarna är ju slut. Tur att min dotter hade ett par gamla glasögon så att jag i alla fall kan läsa, fast ibland får jag anv. förstoringsglas.


Vad har jag gjort för ont? Har jobbat och slitit i 40 år sedan gick jag i väggen och vad fick man för det?

Jo ett långtidsstraff med en sån fattigdom att man oroar sig varje dag.


Alltså har jag kommit fram till att det gäller att inte bli ännu sjukare än man var innan. Ingen tandvård, inget sjukhus eller läk.besök Man måste ha bra syn för glasögon är för dyrt.

Detta är tacken för att man gav allt på sitt jobb tills det sa stopp. Tack regeringen för att ni får högra löner på pensionärernas bekostnad.


Hjälp! vad ska jag göra för att kunna överleva????




Ovido - Quiz & Flashcards