Alla inlägg under november 2011

Av Veronika Nehls - 25 november 2011 12:04

Jaha då var det dax igen.


Jag har börjat hata julen. Just det "hatar". Visst låter det hemskt om man tänker på vad julen igentligen handlar om.

Det ska ju vara gladjens högtid men tyvärr så har många, många glömt det.

Det är bara en massa krav hit och dit.

Jaja ni tycker nog att jag bara gnäller men jag säger sanningen och jag vet att vi är många som tycker samma sak.

Det ska städas, bakas, pyntas och dessa förbaskade julklappar.


Jag försöker att vända på varenda krona men det räcker inte. Visst mina barn är stora men man vill ju ändå ge dom en liten klapp iallafall. Sen har jag mina älskade barnbarn

Julen är ju deras högtid(det tycker jag). vad ska man köpa. Nu för tiden har dom egna datorer. En del har även mobiltelefoner. Hur ska man kunna överträffa detta.


Det duger inte med mjuka klappar och vem vill ha det. Det ska vara hårda men går man in i en leksaksaffär så får man dåndimpen. T.om ett litet sudd kostar skjortan.

Hur ska jag klara av att ge något som dom sen bara blir besvikna på.

Nu har jag klagat på julklapparna.


Nu kommer jag till allt pyntande. Jag älskar att pynta men i år fundera jag på att skita i allt.

Bor tillsammans med min dotter i en liten tvåa. Det är saker överallt. Att få det hemtrevligt är sååå svårt. Hon lovade att hjälpa mig men nöjen går före just nu. Visst jag förstår men en eftermiddag kunde hon ju offra på att hjälpa till.


Nu det här med att baka. Jag tycker det är roligt att baka men när inte julstämmningen vill infinna sig ja då skiter jag i resten också.

Jag har känslan av att det är pengar som styr hela julen. Har man inga får man dåligt samvete. Att inte kunna glädja andra som man så gärna vill. Det knyter sig i magen.

Nu har jag även fått stora munsår som är ett tecken på innre stress.

Även mina stämmband har blivit drabbade.

Jag vill ju så gärna vara med och sjunga i gospelkören men det låter som om jag har kommit i målbrotten.


Oj nu tappade jag tråden. Som sagt jag börjar hata julen. Tittar på mitt konto. DET FINNS INGA PENGAR. Jag kan inte ens köpa mig en liten julskinka.

Hm ska jag gå ner till förrådet och hämta lite ljusstakar. NÄ jag skiter i det. Jag drar nog täcket över huvudet och tycker synd om mig ett litet tag till. Sen kanske jag gör något. Näää nu börjar jag att böla också. Juldeppression? Nja kanske! Tjolahopp   

Av Veronika Nehls - 20 november 2011 21:17

Som vanligt så var det evigheter sen jag skrev i bloggen.

Idag hade vi en gospelkonser i Döderhults kyrka och det var fullt till sista bänken.

Det var med blandade känslor som man stod och sjäng för fullan hals.

Thomas som är våran kantor och ledare ska ju sluta så denna konser var den sista med honom.


När Anna började sjunga you got a friend så började något vått rinna nerför kinden. Det var samtidigt sååå roligt eftersom vi har övat detta i hemlighet och när vi reste på oss sjungande medans Thomas satt kvar ja då rann det ännu mer.

När sen alla i kyrkan reste sig upp, ja det går inte att beskriva. Man måste uppleva det.

Visst vi har ju jul och nyårs konsererna kvar men då är alla andra körer med.


Jag säger bara det att den som ska överta Thomas mantel har stor press på sig men samtidigt kanske det är dax för nya ideer.

Kvällens konser var helt underbar. Hoppas att inspelningarna blev bra så att man kan få en skiva.


Att det ska vara så svårt att hålla igen tårar. Jag tycker bara det blir värre och värre. Om man blir så här med åldern ja då vågar jag inte tänka på hur jag är om tio år

Det är nog bäst att börja köpa hem mängders med näsdukar. Som jag ser det kommer jag väl att snyfta för minsta lilla i framtiden.


Nu vill jag bara hälsa till alla som läser detta att jag älskar gospel och särskilt DÖDERHULTS GOSPELKÖR!

Lycka till Thomas i den nya församlingen !    

Ovido - Quiz & Flashcards