Alla inlägg under april 2012

Av Veronika Nehls - 14 april 2012 12:21

Som ni märker så handlar min blogg om lite av varje så idag ska jag berätta om min bror som fick en stroke i Februari.

Han har nu fått komma hem pga hans envisa och tjuriga beteende.

Han fick plats på ett korttidsboende. Det var tänkt att han skulle vara där tills han lärt sig att läsa och räkna.


Första kvällen så rymde han och gick hem. Polisen fick hämta honom.

Jag kommer att rymma ända tills jag får bo i mitt hus.

Han är elak och har blivit ett konrollfreak. Nu bor han hemma och har hemtjänst tre gånger om dagen.

När han sa att han inte ville ha den hjälpen så blev jag skit arg.


Skällde ut honom och sa till honom att inte vara så egoistisk. Det är ju inte bara för hans skull utan även för oss anhöriga.

Hoppas att han lyssnade på mig ,men han blev faktiskt tyst. Att en människa kan bli så förändrad.

Det är en pina att prata med honom.Hoppas att det blir bättre så småningom.


Min kära hund Pepsi saknar jag något så vansinnigt. Det är otroligt tomt. Jag tänder varje kväll ett litet ljus som står vid ett foto av honom.


Nähäpp! Nu ska jag plantera om mina blommor och sen ta en lååång promenad.  

Av Veronika Nehls - 4 april 2012 07:08

Varför skaffar man sig egenligen ett husdjur.

Min kära, kära gamla jack russel( Pepsi är) borta nu.

Kl 14:30 igår så somnade han in i mitt knä. Han blev precis 13 år 0ch 4 mån.

 För 13 år sedan såg jag en annons i Oskarshamns tidning om att tre st jackrussel valpar skulle omplaceras.

Det var omplacerings gruppen i Kalmar.


Jag ringde och fick komma på en intervju och blev så glad att jag blev godkänd för att ta hand om en valp. Det fanns bara en kvar, dom andra var tingade.

Ingen ville ha Pepsi men jag blev kär direkt.

Mina barn som var små då var överlyckliga men min fd sambo var inte lika glad. ( hundrädd)


Den dagen när vi kom hem så smälte även han, för Pepsi var såååå söt. Förresten hans syskon hette Fanta och Sprite.

Pepsi blev snart känd i hela byn för han älskade att jaga bilar. det var så roligt en gång när jag skulle förklara vart vi bodde för då fick jag kommentaren " aha, det är där den lilla vita hunden vaktar vägen" så till slut sa jag bara dessa ord och folk visste exakt var jag bodde.


Jag kommer att berätta lite om hans liv för att bearbeta min sorg.

Att skriva om jobbiga saker är det bästa man kan göra så är ni intresserade. Välkommen tillbaks i morgon. Denna hund har gjort en massa hyss och även många, många glädjestunder.

Ovido - Quiz & Flashcards