Alla inlägg under augusti 2012

Av Veronika Nehls - 17 augusti 2012 12:20

   


Nu håller jag på med att skörda en massa bär och andra grönsaker.

Jag tänkte inte ta någon semester i år, men jag ändrade mig.

Utav vinbären blir det saft och sen så har jag gjort inläggningar av alla mina rödbetor.

Vaxbönor blev det massor av så nu klarar jag mig hela vintern.

 Jag ska snart åka och skörda mer av vaxbönorna och ge dom till Maria i M-hult.

Nu har jag inte tid att sitta här vid datorn längre.


Hej då så länge och ha en bra dag.  

Av Veronika Nehls - 3 augusti 2012 07:30

Oj vad det var länge sedan som jag skrev i min blogg!

Det har hänt en hel del under den här tiden. Efter ett per jobbiga månader med min bror(stroke) så har det börjat ordna sig, Han har fått tillbaka sitt körkort(tack o lov). Det måste kännas skönt för honom att kunna ta sig dit han vill och kanske humöret blir bättre också.


Jag håller fortfarande på med gospel. Jag bara ÄLSKAR att sjunga. Denna kör är helt otrolig, vilken sammanhållnig. Är man deppig eller sjuk så får man alltid ett uppmuntrande ord eller en kram från någon i kören.



Konflikten med min lillasyster tar visst aldrig slut. Hur elak kan en människa bli? Tack o lov så har jag mycket stöd från släkt och vänner. Att hela tiden anklaga mig för att vara så psyksjuk och att jag borde vara inspärrad kallar jag för MOBBING. Skit samma.


Min kära jack russel (Pepsi) fick jag ta bort i Mars. OJ vad det var jobbigt. Saknar honom så otroligt. Ett fint foto som jag fick från Maria står på hyllan och jag tänder nästan varje kväll ett ljus so står bredvid fotot.


Nu har jag blivit med katt. En söt liten grå vit unge som när han kom till mig kallades för Trötter. Ahhh det namnet passade absolut inte. Blomkrukor på golvet. För att inte tala om lampor och mitt akvarium som är i farosonen. Katten är ju ett monster. Helt galen, men så söt. Han har nu fått namnet TOKER.


Nu ska jag iväg och plocka vinbär. Tänkte göra lite saft.


Jag måste skärpa till mig och skriva lite mer åren som varit såååå svåra med alla självmords försök och allt annat som hände då.

Nu är jag så pigg och ska kanske börja jobba igen i en handelsträdgård om affären går i lås.


         Kram på er alla och ha en bra dag för det ska jag ha. Tjolahopp    

Ovido - Quiz & Flashcards