Alla inlägg under november 2012

Av Veronika Nehls - 28 november 2012 08:17

Vilken idiot man är ibland. När man mår riktigt dåligt så tänker man inte på vad man skriver eller säger.

Förlåt Maria,Emma och Joakim.

Igår ville jag bara ta livet av mig. Det var längesen som jag har mått så här dåligt.

Skulle man verkligen vilja dö så varken säger elle skriver det till någon.


Mina döttrar blev fruktansvärt ledsna och oroliga igår nar jag skrev att jag ville dö.

Ibland när allt känns hopplöst och man känner sig sviken så kommer dessa tankar.

Jag hoppas bara att hjälpen jag får här ska göra så att jag kommer på rätt köl igen.

Så än en gång, förlåt mina kära barn.

Av Veronika Nehls - 27 november 2012 21:01

Hela min kropp skakas av ängest.

Vet inte om jag ska sitta eller stå. Sköterskan har kontaktat jourläkaren

Resultatet blev mera stesolid. Den jäkla tabletten är som sockerpiller för mig.


Jag vet inte vad jag ska göra. Sitta bland andra människor kan jag bara inte.

Hjälp! Vad ska jag göra för jag vet att när jag mår så här dåligt så stänger jag av hjärnan.

Då kan allt hända. HJÄLP!

Av Veronika Nehls - 27 november 2012 14:34

Känner mig deppig.

Jag har kommit på att jag inte har något liv. Jag ara existerar.


Jag har nu bestämpt mig att det inte finns något att leva för.

I mitt schema står det att jag ska ta en promenad op em. Fast det regnar kommer jag att ta denna sista promenaden till den fina hamnen som dom har här i västervik.


Oj jag kommer visst att trilla i och sluta simma. <<<<ingen ideè när man har så tjocka kläder på sig.

<när man bara existerar och inte har något liv så finns ingen mening med att vara kvar.

Förlåt alla för att jag är en sådan egoist.

Av Veronika Nehls - 26 november 2012 11:09

HURRA! JAG HAR SOVIT EN HEL NATT. Det var längesen. Man känner sig mycket piggare.

Idag var jag på avslappning och efter det lite kondition och styrketräning.

Nu sitter jag på mitt rum och kan inte få bort det hatet jag känner.

Kan inte glömma att denna förbaskade människa går omkring på MIN gård.


I torsdags red min dotter och jag i 2 timmar. Gu så underbart det var. Vi skulle ha ridit tillsammans hela helgen, men det gick inte. Jag klarade inte av att åka till gården.

Igår var det en rätt så bra dag för jag sjöng i kyrkan med världens bästa gospelkör.


I Februari ska kören åka till Gävle på en gospel festival. Så roligt. Nu får jag sluta för jag ska sätta mig och brodera på min julduk. Tjolahopp.

Av Veronika Nehls - 24 november 2012 23:21

Det är lördag kväll och jag sitter här ensam med en vinare. Jag har inte drukit vin på evigheter men ikväll så kände jag för det.

Det kommer att bli en låååång natt. Det är bara att stoppa i sig en massa piller och tillsammans med vinet blir det party med mig själv och mina två underbara busig katter.


Funderar på att hänga en spegel framför mig för då har jag ju sallskap av mig själv och får dom svaren jag vill ha.


Just nu är livet surt. Jag undrar om det är värt att leva så här? Jag tror inte det. Visst, jag tycker nog lite synd om mig själv just nu men att se sitt gamla drömhem bli invaderad av en annan människa klarar jag bara inte av.

Det är nog bättre att försvinna för gott.

God natt alla mina kära läsare.

Av Veronika Nehls - 24 november 2012 15:17

Har precis kommit hem från hästarna. Det blev ingen ridning idag.

När jag kommer dit så går hans nya flamma omkring på gården.


Visst jag är nog svartsjuk. Vad har hon som inte jag har.

Denna lilla hästgård var mitt, jag säger MITT drömhem som jag drömt om sedan jag var ung och höll på med hästar.


Jag trodde inte att det skulle göra så ont, men jag grät hela tiden medans jag mockade och så kommer hennes jävla hund och härjar i stallet. Jag gråter även nu och vet inte vad jag ska göra med mitt liv längre.


Visst jag har mina underbara vuxna barn plus deras respekrive som är så snälla.

Jag får ju inte heller glömma mina underbara barnbarn Nellie, Bella och inte minst Nova.


Dom har ju sina egna liv och ska inte ha besvär med en psyk och svartsjuk mamma.

Men jag kan inte låta bli för det var MITT drömhem som gick i kras när jag fick min deppresion.


Jag har inget liv längre så jag får se hur långt det blir. Nu orkar jag inte skriva mer så alla ta hand om varandra för man vet inte morgondagen.

Av Veronika Nehls - 24 november 2012 12:40

Nu har jag varit hemma ett par dagar. Kvällarna är värst. Man blir så ensam. Nu något roligare. Jag har nu två katter i mitt hem.

Jag döpte den förste till Toker för han var inte klok ibland. Många blomkrukor gick åt skogen.

MEN den nya lilla varelsen, ja jag vet  inte men han har djävulen bakom varje öra. HAN ÄR GALEN.Ahhhhh


Hur man kan trassla in sig i en gardin så enormt som han har gjort? Ja jag vet inte. Men nu har han fått namnet Goliat.

Nu ska jag snart åka till hästarna för min dotter Maria och jag ska ut på en ridtur. Vi var ute i två timmar i Torsdags och jag blev väldigt öm i ja ni kan nog gissa. RUMPAN fick sig en rejäl omgång så det är bara att späda på med lite mera rumpgympa.


Förresten var jag hos tandläkaren idag. Lagade två tänder. Tur att han är sååå bra och nja törs man säga det! Han är skitsnygg.

Måste sluta nu. Får se om jag hinner eller orkar skriva något mer idag.

Tjolahopp

Av Veronika Nehls - 20 november 2012 17:11

Det har inte hänt så mycket på sjukhuset på ett par dagar så man kan gå och fundera på dom mest banala saker som finns.


När vi stod   ute  och huttrade i kylan på balkongen och rökte, kom vi  på att vi rökare är ett tåligt folk.

T.ex när man varit på någon resturang så har vi tåligt gått ut i vilket väder som helst för att ta sig ett bloss.


Det är samma sak på sjukhuset. Här finns det tider som dörren är låst och det är bara och vänta, tjata,väntaoch tjata. Manlih¨gger nästan på knäna för att dom ska låsa upp dörren.


När så tiden är inne rusar alla ut för att hinna röka så mycket som möjligt innan dörren blir låst igen.

Tack och lov finns det skötare som förstår oss och"glömmer" att låsa.


Jag ska förklara vad jag menar. Vi rökare är för det första inga skattesmitare.(tobaksskatten)

Vi går ut i vilket väder som helst för att ta sig ett bloss. Tyvärr så blir vi mobbade när vi står utanför dörren.

VART FAN SKA MAN GÅ. vi får väl göra som knarkarna (gömma oss på toaletterna eller i någon källare.

Denna jakt på oss nikotinmissbrukare har gått för långt-


Tänk bara på det här när man är inne på psyk. och man helt plötsligt inte få röka. Först mår man psykiskt dåligt och en som är rökare har ciggen som sin bästa vän FÅR INTE RÖKA- Vi ska alltså inte ens få dessa futtiga tider utan måste sluta helt om man inte har frigång och kan gå utanför byggnaden.


Vi blir nog rätt så många som kommer att balansera på toa-stolen och smygröka

Nog om detta nu. Vi är alltså missbrukare som får dåligt med hjälp av att sluta.

Vi betalar även mer skatt än ickerökare( det ni. sug på den karamellen)

Vi tar ofta mer hänsyn än dessa personer som dränker sig med parfymer och rakvatten.


Detta tycker jag är konstigt. Det finns MÅNGA,MÅNGA  som inte kan gå ut och äta en bit mat för all denna doft och stank.

Dessa doftande människor borde sitta på en speciell plats. t.ex ute under tak och hålla ossrfökare lite sällskap då och då.  

Ovido - Quiz & Flashcards